Halaman

Jumaat, 18 November 2011

tak yah semak bile break-up

assalamualaikum w.b.t

hye and hye
hehehe

aku tibe-tibe teringat
aritu
ntah cemane boleh ade orang tanye soklan ni

"kak, cemane nak deal after break-up?"

alemak?
pandai pulak aku nak jawab soklan ni?
takkan aku nak jawab
ni kasang jek cam jijie salu cakap kat mak?
tak patot.

hmm..
aku pon bersikap paling kewl
seolah-olah akulah manusia yang paling kewl semesta raye
ceit!!

actually,
akek pon tak tau sangat
tapi first yang akek buat
remove all the memories
yang dalam pale otak jangan dulu
sebab bukan korang boleh gune vacuum pon nak sedut sume tu ikut telinga korang kan?
cam gambar, barang-barang n ape aje yang boleh ingatkan korang ngan ex tu

tapi aku tak wat pon
beg yang die bagi aku sangkut jek kat dinding tu
baju yang die bagi aku selamba still pakai lagik
aku just simpan gambar jek
n i'm just okay jek pon.

"tapi kak, kalo rindu nak watpe?"

haa..kadang-kadang saket ati memang ade-- tapi aku wat lek jek -- sebab tu aku suker melalak kat karok ngan alep -- bile gaknye aku nak jumpe ngan die nih?

pastu jangan wat perkara-perkara yang boleh wat korang mengelamun -- jangan duduk sorang-sorang & jadikan satu rutin anda -->sentiasa wat keje = takde keje carik keje jangan nak carik pasal,k?

"kalau terjumpa nak wat cemane?"

ni kalo ko tanye aku senang jek
ko nampak tak guard depan sogo tu?
ko tegur tak?
kalau kat tesco ni aku tegur la sebab tu tempat keje aku
cemane ko wat kat guard sogo tu
camtu laa ko wat kat die
tapi ni pendapat aku
sebab tak logik kite boleh berkawan dengan ex-lover
KECUALI
(caps lock nih)
ko rase ko tak penah fall in ♥ ngan mamat tu

"kalau rase down ke stress ke, akak watpe?"

ni lagi senang..
ko tau tak mane-mane tempat yang ade jual eskrem ngan coklet?
lau ko tak tau means ko ni alien, tak pon ko ni predator
ko pegi beli coklet + eskrem
pastu ko makan senyap-senyap
aku jamin hormon endorphine ko
mesti membuak-buak lepas tu
pastu senyum sampai telinga!
gerenti ko rase ko laa manusia yang paling best dalam dunia ni.

"kak, boleh tak nak balas dendam kat die?"

hekleh..
ko pehal nak balas dendam kat die?
kite ni bukan Tuhan nak balas-balas kat orang
takpe..ko sabor jek
Tuhan mesti balas punye cepat ato lambat
percayelah.

and the very best part
after break up
nak tau?
aku bersorak dalam hati
YEAY!! I'M SINGLE AGAIN!

kadang-kadang hidup ni kelakar
rase macam-macam ade
nak gelak ade
nak nanges pon ye
nak amuk pon kadang-kadang
nak tak nak kene teruskan jugak
ape pon yang kite hadapi ni sume untuk matangkan diri kite jugak.

so, happy to see new 'you' in yourself.

* nak jadik mr kejap. kejap jek..hehehe..*


p/s :: baru jek alarm aku bunyik -- bangun sayangku -- dah 3 tahun aku tak penah tukar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...