Halaman

Khamis, 24 November 2011

private & confidential :: to mr Labu J

assalamualaikum w.b.t

dah lame aku tak menulis
lame jugak aku tak dengar ko mengadu ngan aku
lame jugak aku tak dengar berita ko
aku doakan ko bahagia dengan pilihan kau

suddenly malam ni aku rase nak nanges
ko ingat tak aku penah kate
" i will give up a guy who i love for a friend or anyone who i won't ever hurt"

kalau aku cakap mesti ko tak caye
i found a clone of mr I_M
hari-hari aku jadi sangat bermakna bile aku jumpe die
aku rase rindu aku terubat bile aku tengok senyum die
die lah kekuatan aku
suddenly jugak kitorang jadi bestfriend
he shares everything with me
aku selalu kasik die semangat
sebab die terlampau merendah diri
sehingga takutkan diri & orang sekeliling

aku tak harap die tahu ape yang aku rase
sebab aku tau perasaan ni wujud sebab dia clone mr I_M
semua tentang dia ingatkan aku tentang I_M
kalau ko pon tengok die
mesti ko akan cakap die mr I_M

aku yang kasi die semangat untuk carik partner
suddenly he found one
cume die tak tau nak start cemane

then
aku pon bagi solution
aku cakap kat die terus terang lebih baik
kalau girl tu tolak
just let go sebab
mungkin tu bukan jodoh die
kalau die diam jek sampai bile-bile pon girl tu tak tau
bile nak maju?

jangan give up teruskan mencari
sebab manusia dijadikan oleh Allah berpasang-pasangan
takde manusia yang dicipta bersendirian
itu memang fitrah

tapi malam ni kata-kata aku untuk dia
buatkan aku tak kuat
girl tu kawan aku
tak mungkin kan kalau aku cakap die clone I_M??
tak mungkin jugak aku berada di antara diorang 

tadi aku rase hati aku sebak sangat
bile tengok diorang
sepatutnya aku senyum
sebab akhirnya kawan aku dah tak takut lagi kat diri sendiri
tadi aku takut aku tak mampu berlakon
dah lama aku tak nangis
dan aku tak mungkin nangis lagi

aku nak jadi manusia yang paling kuat dan tabah
macam ko selalu cakap
biar hati, jiwa dan perasaan aku yang hancur
tapi aku tak nak nanges lagi
aku cume mau tersenyum
supaya orang tau
aku baik-baik jek

lagi-lagi bile die tegur aku
kenapa aku nak cepat-cepat balek?
i didn't have the strength to stay
i wish i could say a word
tapi aku just boleh senyum jek
teruknye aku!!

ko kenal aku cmane
ko tau ape yang aku rase walaupun aku tak gitau
i really need a shoulder to cry on

hari tu mr I_M datang dengan harapan
tapi die tinggalkan aku lagi tanpa sebarang jawapan
sampai terdemam-demam aku
entah cmane aku boleh berharap kat clone die pulak
tapi aku terpaksa lukekan hati aku
sebab kawan lebih penting
tak mungkin aku lukekan perasaan die.

maaf sebab menulis
tak sepatutnya aku ganggu ruang waktu kau lagi

setiap sesuatu yang berlaku ada hikmahnye kan?
tu ape yang selalu aku kate
semoga smue yang berlaku ni
ada hikmah yang sangat besar di sebaliknya.

doakan aku untuk terus tersenyum.
*pinjam kat uncle google*
sekian,TQ.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...