Halaman

Selasa, 15 November 2011

aku dan hati, dan kata-kata mereka

assalamualaikum w.b.t

hati :: aku tersenyum
aku :: dahlah
hati :: sekurang-kurangnya hilang sikit rindu
aku :: aku tak penah rindu sape-sape
hati :: sampai bile kau nak bohong?
aku :: biarlah aku tak bohong sape-sape, biar aku bohong diri aku sendiri
hati :: sampai bile kau nak hidup macam ni?
aku :: sampai aku dah tak mampu

sehari aku tak tengok muke die, aku rase macam setahun
aku rase tenang dalam senyuman tu

hati :: kan aku dah cakap..
aku :: dahla jangan nak merepek, dia bukan dia, tu orang lain.janganlah babitkan orang lain dalam masalah ni
hati :: memang dia orang lain, tapi kau berharap dia adalah dia, kan?

hati :: kau demam?
aku :: hmm..
hati :: kau dah lame tak saket camni, kalu dulu ya, sebab kau selalu rindukan dia.
aku :: tolonglah..aku cuma letih.

hati :: cukuplah..aku ni yang dah letih menangis, sampai bila?
aku :: tolonglah bantu aku, aku tak mungkin zahirkan apa yang aku rasa.
hati :: tanyalah diri kau.
aku :: iya, aku berharap dia adalah dia, aku berharap senyuman itu adalah dia, aku berharap sinar mata tu adalah dia. tapi tak mungkin aku cuba gantikan dia dengan seseorang yang cuma dia yang bukan dia.

hati :: kau ajarkanlah aku untuk menerima orang lain.
aku :: aku belum mampu, aku dah tak mau lukakan sape-sape.
hati :: setiap hari kau ajarkan aku untuk melihat dia sebagai 'dia', aku keliru..

aku :: kau hanya mau aku menangis, bantulah aku menjalani kebohongan ini
hati :: aku yang akan lebih dulu menangis, kau yang selalu biarkan aku menangis.
aku :: maafkan aku, aku belum mau berganti hati..

'aku' telah ditinggalkan
hari-harinya selalu kelam
sehingga datang seseorang yang seperti 'dia'
semuanya sangat persis
hingga 'aku' merasa tertipu
'hati' mau tersenyum tapi 'aku' tidak mau
tidak wajar 'aku' mencintai seseorang yang hanya persis 'dia'
'aku' masih mau 'dia'
bukan dia
walaupun hati mau berubah.

sekian,TQ.
~.~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...