Halaman

Rabu, 9 November 2011

bukan salah orang yang jual ikan tapi orang yang SELFISH

assalamualaikum w.b.t

aku tak baek
tapi insya Allah aku akan selalu berusaha untuk jadi baek

aku paling tak suke buruk sangka kat orang
sebab sifat tu hanya memakan diri sendiri
semak pale and wat saket hati

aku tak suke benci orang
walaupun aku salu kate camni
"orang yang bagi aku bad first impression,
jangan harap aku nak suke kat die"
tapi tu setakat kate-kate jela
salunye nanti aku oke jek ngan orang tu

tapi aku saket
bile tengok orang yang selfish
contoh macam
kalau kat dalam bas ke tren
tengok ade nenek @ atok @ mak yg bawak budak @ preggy
tapi sume wat bodoh
cube kalau tu mak @ ayah @ atok @ nenek diorang
ataupun bayangkanlah kalau korang tue nanti?
tak kesian ke?

pastu orang yang selfish kat rumah Allah
kadang-kadang tempat wuduk dekat dengan pintu
apelah salahnye kite respect org laen sket dengan tak bukak pintu luas-luas
@ make sure takde orang laki yang lalu lalang kat luar
tak pasal kite bagi dosa kering kat orang
siap kite kene tanggung sket

blum lagi yang boleh melepak waktu peak hour
dah tengok orang sume queue nak solat
tapi disebabkan kelembaman mereka yang selfish
tak pasal pulak orang tu solat waktu dah nak azan waktu yang seterusnya
cube kalau kene kat die?marah tak?
kalau tak marah maksudnye korang bukan manusia

aku memang jarang marah
tapi kalau nak marah pon
aku simpan jek
bagi aku
marah tu api
dan syaitan itu dari api.
*pinjam kat uncle google*

semoga Allah selalu merahmati orang-orang yang selfish berkenaan.
amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...