Halaman

Sabtu, 26 November 2011

belajar menerima kenyataan

assalamualaikum w.b.t

actually entry ni untuk diri aku jugak
hehehehe

banyak perkara dalam hidup ni tak seindah mimpi
kite nak macam tu
tapi jadik macam ni

sume pon mesti ade pengalaman camni
btol tak?
laen yang kite nak
laen yang kite dapat

ade orang yang tak boleh terima kenyataan
bile tengok result exam tak segempak
yang di target
walaupun dah struggle gile-mati

ade orang yang tak boleh terima kenyataan
bile kehilangan orang yang disayang
saat-saat mereka masih memerlukan

ada orang yang tak boleh terima kenyataan
bile terjadi sesuatu
yang mengubah keadaan diri atau sifat

ada orang yang tak boleh terima kenyataan
bila ade orang yang lagi hebat dari die

ade jugak orang yang tak boleh terima kenyataan
bile orang yang diharapkan
cinta kat orang lain

ade orang yang tak boleh terima kenyataan
bile tunang yang bertahun-tahun
tiba-tiba kawen dengan orang laen

ade jugak orang yang tak dapat terima kenyataan
bile suami die kawen lagi
walaupun dalam hubungan diorang takde masalah langsung

ade orang yang tak dapat terima kenyataan
bile isteri yang sangat disayang dan disanjung
rupa-rupanya ade skandal kat luar

banyak lagi benda dalam dunia ni
yang kadang-kadang kite rase tak adil
kite rase macam sume tu tak patut terjadi pada kite
tapi percayalah
kita harus belajar menerima kenyataan
sebab segala sesuatu yang terjadi
sudah tertulis hikmahnya

aku percaya setiap yang terjadi
itu adalah yang terbaik untuk kita
walaupun kita merasa semuanya hanyalah sebuah kehancuran

Allah telah menuliskan perjalanan hidup kita
dengan sebegitu rapi
cume kita yang selalu leka dan lupa
dengan hidup ni

termasuklah aku
kadang-kadang aku rasa sakit bile kenyataan
tak seindah mimpi siang hari aku

kadang-kadang aku berharap pada sebuah bayang-bayang
dan selalu berharap
kalau semuanya baik-baik saje
tapi tak semua yang aku nak
aku boleh dapat
dan tak semua yang aku punya
akan selalu ada

~belajarlah menerima sebuah kenyataan,itulah yang terbaik untuk kita~

*pinjam kat uncle google*

sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...