Halaman

Isnin, 14 November 2011

cerita pasal gigi ~.~

assalamualaikum w.b.t

tetibe aku rase nak crite pasal ni
ni pon disebabkan ade anak customer tadi tu
gi cabut gigi die depan aku
rase cam tak tau nak buat ape kat budak tu

dari kecik aku ni memang penakut
bile tang part-part gigi
rase takut aku tambah sejuta kali ganda
ketor lutut!

waktu aku kecik-kecik dulu
kalau gigi aku goyang
aku diam-diam jek
dengan harapan gigi aku tu takkan tercabut sampai bile-bile
hampeh!!
bile dah tue-tue ni rase nak gelak pon ade
bile teringat balek
mane logik gigi susu takkan cabut sampai bile-bile,kan?

pastu bile gigi aku dah goyang
aku gitau kat mak
mak suruh aku cabut
aku cakap biar jek cabut sendiri
mak selalu takutkan aku
takut-takut aku tertelan gigi tu
waktu tu aku pikir baek aku tertelan
daripada aku cabut gigi tu
sekarang?
apela rasenye tertelan gigi?
agak-agak boleh cukup ke keperluan kalsium harian?
eii-yekk!

seingat aku
selama 26 tahun ni
penah sekali jek aku gi klinik sebab nak cabut gigi
itu pon 2 gigi depan yang membuatkan aku
penah dapat title rongak!
pastu tobat!
aku tak penah lagi

kalau ade jek nurse ngan dokter gigi datang kat sekolah
aku suke buat-buat hilang kad
takpun bile turn aku jek
aku merayau-rayau kat tempat laen
bukan kat sekolah rendah jek
sampai ke sekolah menengah aku tak boleh ubah

asal aku jumpe dokter jek
mesti nak suruh aku pakai braces
sebab gigi aku berlapis and structure die
dah tak sempurna
tapi aku peduli ape
bile dokter cakap camtu jek
aku terus blah!
hahahaha

bile pikir-pikir balek
cam bengong pon ade
mak aku kate tak kesah lau aku nak pakai
tapi waktu tu ustazah aku kata
lau tak memudaratkan
haram kalau kita ubah 
sebab tujuan kita buat tu untuk mencantikkan
jadi kita dah ubah ciptaan Allah

even kawan aku kate kewl=cool
bile pakai braces
tapi aku rase braces tu satu azab
mulut pecah-pecah
susah nak makan
pastu jawline kite mesti berubah
aku pon bayangkan muke aku yang bulat dan tembam ni
tetibe jadi bujur atau membengkak bahagian rahang
aduss!!
tak pat nak ku bayangkan

kerana gigi jugaklah
aku tolak offer wat dentist
ini smue kerana gigi!
wahahaha..

bagi aku even gigi aku tak cantek
berlapis
n bak kate anis
''eh-eh,gigi along ade due"
waktu aku gelak besar-besar
ni lah aset yang paling orang laen takde
tapi aku ade
haa--korang ade ke?
hehehe

*pinjam kat pakcik google*
syukur dengan nikmat Allah.
~.~ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...