Halaman

Jumaat, 18 November 2011

jangan rase bersalah sangat kalau anda single!

assalamualaikum w.b.t

hye and hye
hehehe..
cam ade jek orang yang bace belog aku nih kan?

suddenly rase nak discuss
pasal soalan yang slalu sangat orang tanye ngan aku..
hmm..
Q :: ko ni dah 26, takkan boifren pon takde?
kalau dalam sehari takde orang tanye
rasenye belum sah lah sehari aku tu
cume sebab skang aku kuar umah tak sampai 8 jam
so, kurang sket soklan tu menjengah gegendang telingo den ni.

firstly
(ehem..ehem..cam kne interview pulak)
aku ni pompuan biase gak
same jek macam orang laen
bukan aku takde perasaan ngan manusia yang name laki
tapi rasenye selesa pulak dengan title
SINGLE!
hehehehe

bukan ape
kalau ade boifren ni susah
bukan susah ape..heh
actually, banyak susahnye..

contoh ::

macam skang ni aku boleh biarkan fon aku takde kredit selama sebulan hingga due bulan ato sampai nak expired dah number aku tu tanpa rase bersalah atau tak senang duduk

kedua, aku boleh cakap ngan mane-mane laki yang aku jumpe
either kat tempat keje ato customer ato kat mane-mane jela
tanpa rase kuatir ato ragu-ragu orang laen nampak aku borak ngan laki laen sehingga menyebarkan kabar angin yang tak baek sehingga menyebabkan pergaduhan dengan boifren aku tu

ketiga, aku boleh buat ape jek yang aku suke tanpa risau boifren aku kecik ati ato merajuk
seperti time aku kuar ngan alep

keempat, aku takyah susah-susah nak pikir nak pegi mane setiap kali off day sebab tak nak bazirkan off day tanpa jumpe boifren aku tu -- save duit & boleh spend the whole day kat umah doing nothing

kelima, tak yah susah-susah nak over protective ngan penampilan yang selama ni bese-bese jek a.k.a selekeh

keenam, takyah susah-susah nak mintak izin selaen dari mak n ayah bile nak kuar -- save air liur

ketujuh, tak yah susah-susah semak pale untuk pikir bagaimana & apa strategi untuk pujuk boifren bile diorang merajuk -- save energy untuk otak

kelapan, save duit aku tiap-tiap tahun sebab tak yah beli adiah buffday untuk boifren aku -- boleh aku beli eskrem yang lazat untuk stok sebulan

kesembilan, aku boleh diet sebab jarang makan kat luar -,- kalau ade boifren komfem salu makan luar,gain weight + bazir dwet = amalan shaiton

 kesepuloh, kalau dapat boifren tak semenggah, asek nanges yo kojo -- so boleh save airmata untuk buat bende laen seperti mencuci lens spek

kesebelas, boleh mengelakkan penyakit hati -- kadang-kadang, orang bercinta ni tak boleh elak dari rase jeles -- kan cemburu tanda sayang, ye tak?

kedua belas, aku boleh senyum ngan sape-sape jek yang aku suke tanpa rase segan orang kate awek si bla,bla flirt ngan mamat laen

ketiga belas, aku boleh menjalani hidup dengan aman tanpa pikir cemane laa penerimaan bakal mak mentua aku kat aku

keempat belas, tak yah pening-pening pale nak carik solution cemane nak selesaikan masalah aku yang suke gelak cam kuntilanak ni -- laki kan tak suke!

kelima belas, tak perlu memerah-merah jus neuron untuk explain kat bapak aku sape boifren aku

keenam belas, aku rase aku takde masalah pon kalau aku single!

yeah!! i am really glad i am single
who cares of what people says
just live it
as long as you feel great!


sekian,TQ ~.~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...