Halaman

Rabu, 9 November 2011

sahabat dan bismillah 5

assalamualaikum w.b.t

hye ~.~
dulu waktu zaman aku sekolah
aku ni jahat
tapi aku tak pandai bergaul ngan orang
means berkawan
sampai aku masuk matrik pon same
aku salu menyebabkan orang bagi aku
bad first impression
orang suke cakap aku sombong

tapi aku yang dulu dah lame takde
sejak aku salu pegi jauh-jauh
aku belajar banyak benda
bagi aku bagus bile kadang-kadang
kite tak perlu bergantung dengan keluarga

aku belajar banyak
tentang baek n buruk
kadang-kadang ade yg kawan ngan kite sebab niat baik
ade jugak yang niat tak baek

suddenly aku teringat kat sorang kawan
kitorang jadi kawan pon sebab
slalu accidentally terjumpe time aku bank in duit
last aku jumpe die pon aku dah tak ingat bile

die salu pesan kat aku perkara yang baik-baik
antaranya jangan tinggal solat
dan yang paling aku ingat
dia suruh aku hafal
bismillah 5
die kate elok untuk aku
sebab aku selalu kuar sorang-sorang

then bile balek aku search
apa khasiat bismillah 5 ni?

1. Bismillah Lima itu jika dibacakan pada sesuatu
tempat sakit dan ditiup lembut kemudian hilang sak-
itnya maka menunjukkan penyakit itu melibatkan
gangguan jin.

2.Ayat akhirnya
Bismilla hillazii laa ya dhurru
dan seterusnya

- dibaca 3 kali sebelum makan makan atau minum
akan menjadi penawar racun

- dibaca 3 kali pagi petang untuk mencegah rasukan
jin

- dibaca 3 kali mudah-mudahan dihindarkan Tuhan
daripada segala bahaya dan kemudaratan juga di-
baca pagi dan petang

4.apabila membacanya sambil berniat untuk
pergi ke sesuatu tempat atau kawasan maka bina-
tang buas atau berbisa mula menghindar daripada
kawasan tersebut.
ia termasuk pada sepanjang laluan perjalanan-
nya dan menjadi 'kawasan selamat' tanpa sebara-
ng gangguan serta bahaya
kerana khasiat ayat
itu adalah untuk keselamatan termasuk selamat
daripada sebarang gangguan dari binatang liar
dan Insya Allah juga daripada gangguan jin
pada sepanjang perjalanan.

Maka ia boleh diamalkan iaitu membacanya 7 kali
ketika kita keluar rumah sambil berdoa memohon
keselamatan dalam perjalanan pergi dan kembali
iaitu keselamatan daripada sebarang bahaya
samada bahaya yang kelihatan atau tersembunyi (gh-
aib)
subhanallah..
aku tak pernah tau pon
terima kasih sahabat

aku dah amalkan bende lebih dari 3 tahun
Alhamdulillah Allah telah selalu bersamaku.

1. Bismillahirrahmanirrahim
2. Bismillahishshafi
3.Bismillahilkafi
4. Bismillahillmua'fi
5. bismillahillazi la yadhurru ma'as mihi syaiun fil ardhi wala fissama iwa huwassami'ul 'alim

wallahua'lam
yang baik itu datangny dari Allah
yang buruk itu adalah dari diri saya sendiri
same-samelah kite amalkan ye ~.~

sekian,TQ.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...