Halaman

Rabu, 16 Februari 2011

~kek coklat~~nk kukus ke bakar?~

/wahaha
aku nih mmg bkn kaki dapor
(sekius me..mmg bkn..)
tp
lau bab2 nk mkn bnde2 mngemukkn cm kek nih
laju jek nk ke dapur
klu bhan ade
/hmm
mmg senyum smp tlinge
lau bhn xde plak
snggup menjalankan kaki
pegi tesco kt dpn umh
yg jauhnye lebih kurang sekangkang kera tu
/XD

kire2 nye
mmg dh slalu gakla aku membuat kek ni
ttbe rse nk share resepi yg paling gaban pny senang seantero dunie nih
actually aku amek kt tenet gak
cumeny luper dah kt mane

mmg snang wa ckp sma lu..
trsgt the very the easy tau??
tutup mate pn blh wat
/XD
(yg ni tipu)

meh cni aku bg resepi die::
tgk btol2 tau

1 cawan serbuk coklat 
1 cawan gula pasir
1 cawan marjerin cair
1 cawan susu cair
1/2 cawan susu pekat
1 1/4 cawan tepung gandum 
1 sudu kecil serbuk penaik
1 sudu kecil soda bikarbonat
3 biji telur (pukul)

care nk wat nye plak..
1. Campur serbuk coklat, gula pasir, susu dan marjerin.
2. Panaskan di atas api, sampai gula larut (jangan hangus!)
3. Angkat dan sejukkan.
4. Sementara itu campur tepung, serbuk penaik dan soda bikarbonat, dan ayak.
5. Tuang susu manis ke dalam adunan yang disejukkan tadi, gaul rata.
6. Masukkan pula telur dan gaul rata lagi.
7. Masukkan seluruh campuran ke dalam tepung, aduk perlahan hingga sebati.
8. Tuangkan ke dalam acuan dan kukus selama sejam

 slme aku mmbuat kek ni
xpnahlaa plak rerase cm nk amek gambo
tp ni adelaa cntoh gmbonye..
lbh kurang la yg cm aku wat kn??
/XD

aku salu kate kt alep
lau kite xpuji dri sndri
sape lg nk puji kite
=))

tadaa..
ni die..
tgk2..cdapkn??


jom kite mncube beramai2..
daa../bye

p/s: bcoz of tyme sdg menggatal nk wat kek ni,ade org brtandang plak..
wlupn tgn gua nih xdelaa pndai mne,tp dh kne book wat kek ni untk bln 5 nih..
so siaplaa hulubalang2 beta kne tolong..hehehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...