Halaman

Isnin, 19 Disember 2011

tips :: menjadi seorang yang cool!

assalamualaikum w.b.t

hye,hye,hye
lame jugak aku malas nak hapdet belog
tapi bile pikir bile petang-petang o-on slalu bawak aku gi cameron highland
rase cam best jek!
konon cam lame tak jalan-jalan la plak kn?

ari ni aku nak share tips
menjadi seorang yang cool

first of all, kene senyum selalu.
mood kite akan mempengaruhi orang lain dan persekitaran kite.
dan jugak
-- senyum itu sedekah --
owh,kau yang cool!!

second,
elakkan marah -- marah tu kadang-kadang perlu, tapi
sometimes manusia marah kerana perkara-perkara kecil yang tak masuk akal.
sebab tu
Sabda Nabi SAW
“Apabila seseorang kamu marah dalam keadaan berdiri hendaklah dia duduk, jika masih tidak hilang kemarahannya hendaklah dia berbaring secara mengiring”
(Hadith riwayat Ahmad & Abu Daud)
“Sesungguhnya kemarahan adalah daripada syaitan dan syaitan dicipta daripada api, apabila salah seorang kamu marah maka hendaklah dia berwudhuk”
(Hadith riwayat Ahmad & Abu Daud)
bagi den orang yang sabar itu kewl babe!!

third,
hindar dari gosip and sentiasa sangka baik.
manusia alaf ni suka bergosip and bersangka buruk
bagi aku itu tidak kewl
seperti makcik-makcik yang menebeng depan
rumah sambil bercerita tentang tepi kain batik orang
choy!!

4th,
anggap sume orang same di mate kite
tak salah kan buat baik sesama manusia
ada sesetengah orang zaman IT ni
suke rase tak level
kalau kite berkawan ngan cleaner @ orang-orang yang die rase keje yang tak cool
percayalah..
satu saat tu akan datang
dan kite sume ni same.
cool tak bile ko gi mane-mane sume kawan ngan ko??

5th,
benda yang paling cool dalam dunia
buat baik ngan mak sendiri
sejak aku keje kat TESCO
macam-macam kerenah manusia aku tengok
ada yang wat mak cam hamba
ade yang suke menengking mak die
mak die susah payah bawak barang
die boleh relax tinggalkan mak die
hampeh!!!
itu yang paling tersangat tak cool
syurga di bawah tapak kaki ibu,babe!

apekate,start dari hari ni
kite sume usaha untuk jadi seorang yang cool?
insya Allah
*peringatan untuk aku jugak*

sume yang baik datang dari Allah,yang buruk itu dari aku sendiri.

sekian,TQ.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...